چرا باید والدین و معلمان علم روانشناسی کودک و نوجوان را بدانند ؟

راهنمای روانشناسی کودک معلم مدرسه

بچه ها بیشتر وقت خود را بعد از والدین با معلم خود می گذرانند. معلمان نقش بسزایی در رشد و تکامل ذهنی کودکان دارند. به هر حال مدرسه ای خانه دوم نامیده می شود ، جایی که آنها نه تنها موضوعات مربوط به خود را یاد می گیرند ، بلکه نحوه گذراندن زندگی را نیز یاد می گیرند. مدرسه اولین مواجهه آنها با دوستان ، معاشرت ، قلدری ، فشار و موارد دیگر است. بنابراین ، ارائه راهنمایی مناسب برای کودکان یکی از وظایف اصلی معلم بودن است.(روانشناسی کودک و نوجوان )

هر بچه فرق داره دیدگاه و نگرش آنها از جهات مختلف متفاوت است. از این رو ، یک معلم باید روانشناسی کودک را بشناسد تا بتواند به نحو موثری به کودکان آموزش دهد که تبعیض قائل نشوند.(روانشناسی کودک و نوجوان )

 روانشناسی کودک برای معلمان، به آنها کمک می کند تا کودک را بهتر درک کرده و درک کنند. درک روانشناسی کودک می تواند برای معلم بیشتر از بهبود عادات آموزشی و یادگیری دانش آموزان مفید باشد. این می تواند به آنها در ایجاد انگیزه در دانش آموزان کمک کند و تشخیص دهد که در بحران احساسی هستند یا خیر. این اطلاعات در هنگام برخورد با دانش آموزان دشوار و همچنین حمایت از افراد نیازمند می تواند مفید واقع شود.(روانشناسی کودک و نوجوان )

(روانشناسی کودک و نوجوان )

اهمیت روانشناسی کودک برای معلمان

سلامت روان بخش مهمی از سلامت کلی کودک است. این رابطه تعاملی بسیار پیچیده ای با سلامت جسمی و محیط دارد. به عنوان والدین یا معلم ، شما نقش بسیار مهمی در سلامت روانی فرزند خود ایفا می کنید.(روانشناسی کودک و نوجوان )

چرا والدین و معلمان باید روانشناسی کودک را بدانند و از آن استفاده کنند ؟

کودکان بخش عمده ای از وقت خود را در مدرسه یا در خانه می گذرانند. بنابراین ، والدین و معلمان کسانی هستند که تمایل زیادی به رشد آنها دارند. آنها نقش مهمی در شکل دادن به نگرش ها و رفتار کودک دارند.    والدین باید محیطی امن در خانه ایجاد کنند و در عین حال به آنها در ایجاد روابط قوی و دلسوزانه کمک کنند.

معلمان به کودکان و جوانان کمک می کنند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. با این حال ، کودکان اغلب توسط عوامل خارجی خاصی تحریک می شوند و مشکلات روانی در کودک ایجاد میشود. که در نهایت سلامت روانی آنها را خراب می کند. اینجاست که روانشناسی کودک به معلمان و والدین کمک می کند.(روانشناسی کودک و نوجوان )

روانشناسی کودک به معلمان کمک می کند تا تکنیک های آموزشی منحصر به فردی را که برای هر کودک کاربرد دارد ، توسعه دهند. این مطالعه به شما کمک میکند که به افرادی که دارای اختلال یادگیری مانند ADHD ، اوتیسم و غیره هستند توجه ویژه ای شود. مطالعه روانشناسی کودک به معلمان کمک می کند تا دلیل اصلی تاخیر در رشد ذهنی کودکان را شناسایی کنند.(روانشناسی کودک و نوجوان )

(روانشناسی کودک و نوجوان ) خانواده خوب

در اینجا چند عنصر روانشناختی است که معلمان هنگام برخورد با کودکان باید در نظر بگیرند تا رشد روانشناختی مثبت و موثری را ترویج دهند:(روانشناسی کودک و نوجوان )

تفاوتهای فردی :

افراد با یکدیگر متفاوت هستند. آنها به مسائل متفاوت نگاه می کنند ، درک می کنند ، درک می کنند و به آنها پاسخ می دهند ، همین امر در مورد کودکان نیز صدق می کند. این تفاوتها عمدتاً از محیط خانه آنها ناشی می شود و بر رفتار آنها با سایر کودکان تأثیر می گذارد . در کنار آن ، تفاوت هایی در توانایی ها و استعدادهای منحصر به فرد آنها وجود دارد.  درک این موضوع می تواند کمک بزرگی برای معلمان در مورد برخورد با کودکان باشد.(روانشناسی کودک و نوجوان )

کودکان و تفاوت های انها

سبک های یادگیری :

مانند در بالا ذکر شد، همه کودکان متفاوت هستند، بنابراین می راه خود را از درک و بتواند. روش سخنرانی سنتی یا نوشتن روی تخته ممکن است برای همه کودکان مثر نباشد. برخی از کودکان تمایل به یادگیری بصری دارند در حالی که برخی دیگر اصالت جنسی دارند. معلم باید این موارد را شناسایی کرده و بتواند به آنها کمک کند. در زیر انواع مختلف زبان آموزان به همراه تکنیک هایی که می تواند به آنها کمک کند آورده شده است:(روانشناسی کودک و نوجوان )

 

بصری: استفاده از تصاویر و فیلم ها

شنوایی: استفاده از ریتم و سخنرانی

کلامی: خواندن و حفظ با صدای بلند.

درون فردی: یادگیری به تنهایی

بین فردی: یادگیری با دیگران ، در یک گروه.

پاداش و تنبیه :

اینها تکنیک هایی هستند که توسط والدین برای اصلاح رفتار کودک اعمال می شود. اعطای پاداش به دانش آموز ، به ویژه هنگامی که ماهیت اجتماعی داشته باشد ، نه تنها به آنها در تداوم این رفتار کمک می کند ، بلکه دیگران را نیز تشویق می کند تا در یک شیوه مشابه رفتار کنند . همچنین هنگام تنبیه ، معلمان باید مطمئن شوند که ماهیت آن طوری نیست که از نظر روحی بر دانش آموز تأثیر بگذارد ، بلکه آنها را قادر می سازد تا در مورد رفتار خود تامل کنند.(روانشناسی کودک و نوجوان )

(روانشناسی کودک و نوجوان )

ارائه توضیحات:

هنگام ایجاد یک قانون در کلاس ، معلمان باید منطق این قوانین را توضیح دهند. وقتی توضیحی داده می شود ، دانش آموزان موقعیت بهتری برای درک اهمیت و پیروی از آن دارند.(روانشناسی کودک و نوجوان )

قابلیت انعطاف پذیری مغز:

معلمان باید در هنگام تعامل با کودکان همیشه به خاطر داشته باشند که رفتار آنها بر کودک تأثیر می گذارد. کلمات محبت آمیز یا تند باشد ، لبخند باشد یا اخم باشد یا یک مهارت خاص اجتماعی یا تحصیلی باشد. این مرحله ای است که در آن هر چیزی که کودک یاد می گیرد یک اتصال عصبی جدید در مغز ایجاد می کند و کودک را قادر می سازد تا بعداً در زندگی آن را به خاطر بسپارد.(روانشناسی کودک و نوجوان )

شناسایی و پرداختن به مسائل روانشناختی: همانطور که کودکان بیشتر وقت خود را در مدرسه می گذرانند ، معلمان می توانند نقش مهمی در شناسایی و رفع این مشکلات داشته باشند. مسائلی مانند قلدری و کودک آزاری از مشکلات روانی رایج کودکان است. در اینجا چند شناسه وجود دارد که می تواند به معلمان در مورد مسائل روانی که کودک با آنها روبرو است کمک کند:

کاهش ناگهانی عملکرد تحصیلی

نشستن یا گذراندن بیشتر اوقات به تنهایی

خیلی ساکت بودن ، اگر زودتر صحبت می کردند

طغیان ناگهانی عصبانیت یا رفتار پرخاشگرانه

ناتوانی در ایجاد دوستی

چگونه روانشناسی کودک را درک کنیم؟

سالهای اولیه کودکی برای سلامت جسمی ، عاطفی و اجتماعی آنها بسیار مهم است. همه اینها با رشد مغز و رشد شخصیت آنها مطابقت دارد. درک روانشناسی کودکان آسان نیست ، اما انجام آن برای والدین و معلمان بسیار مهم است.(روانشناسی کودک و نوجوان )

درک و پذیرش ویژگی های کودک ، خواسته ها و نیازهای او ، کلید والدین یا معلم خوب بودن است. وقتی آنها را همانطور که هستید بپذیرید ، احساس امنیت می کنند و این به آنها اعتماد به نفس می دهد تا با شما صحبت کنند.

در اینجا چند نکته برای درک روانشناسی کودک وجود دارد

(روانشناسی کودک و نوجوان )

1. رعایت کنید

این ساده ترین ابزاری است که می توانید در یادگیری روانشناسی کودک از آن استفاده کنید . با مشاهده کودک هنگام بازی ، درخواست چیزی یا واکنش به موقعیت های خاص ، با شخصیت کلی او بسیار آشنا می شوید.

2. قدردانی

تحسین کودکان برای کارهای خوب باعث افزایش عزت نفس آنها می شود. با این حال ، تجلیل بیش از حد از آنها می تواند آنها را مغرور و متکبر جلوه دهد ، اما وقتی از آنها به خاطر کارشان قدردانی کنید ، پذیرش یا غرور آنها به شما کمک می کند بفهمید که آنها واقعاً از شما چه انتظاری دارند.

3. به آنها گوش کن

با گوش دادن به صحبت های کودک ، او را بهتر می شناسید. با این کار آنها احساس خواهند کرد که شما به زندگی آنها علاقه دارید. این به نوبه خود به تقویت پیوند بین شما دو کمک می کند و آنها در گوش دادن به صحبت های شما یک قدم جلو می روند.

در کنار همه موارد فوق ، یک معلم باید از رفتار آنها در اطراف کودکان آگاه باشد و باید برای آنها الگو باشد. کودکان از مشاهده چیزهای زیادی یاد می گیرند. آنها همچنین تمایل دارند این کار را ناخودآگاه انجام دهند. بنابراین ، گاهی اوقات لازم نیست که واقعاً به کودک بگویید چه کار کند ، بلکه باید خود را با انجام این کار به او نشان دهید.

1. روانشناس کودک چه می کند؟

روانشناسی کودک شامل گوش دادن و مشاهده کودکان برای درک رفتار آنها است. این به درک الگوهای یادگیری آنها ، دوست داشتن و دوست نداشتن آنها کمک می کند. این در نهایت به درک اینکه بهترین روش برخورد با کودک و همکاری با او برای یادگیری و رشد بهتر کمک می کند.

(روانشناسی کودک و نوجوان )

2. روانشناسی دانش آموزان چیست؟

کودکان افراد پیچیده ای هستند. آنها در محیط های آموزشی با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنند و همچنین چالش های خاص خود را دارند. روانشناسی دانشجویی ، روانشناسی کودکان یا روانشناسی کودک نام های متفاوتی برای عمل یکسان در گوش دادن و مشاهده کودک به منظور درک بهتر الگوهای رفتاری و الگوهای یادگیری آنها برای اطمینان از آموزش و رشد بهتر است.

3. چرا روانشناسی در آموزش اهمیت دارد؟

بازی و سرگرمی

روانشناسی در همه جنبه های زندگی اهمیت دارد. کودکان احساسات پیچیده ای دارند و درک آنها وظیفه اصلی است. روانشناسی کودک بر درک الگوها و رفتارهای کودکان متمرکز است تا اطمینان حاصل شود که آنها بهترین تجربه را هنگام یادگیری و رشد کسب می کنند.

 

4. چرا معلمان باید روانشناسی بخوانند؟

معلمان هر روز با کودکان و افکار پیچیده آنها سر و کار دارند. برای اینکه معلم بتواند بهترین نتیجه را از دانش اموز خود بگیرد ، مطالعه روانشناسی کودک بسیار مهم است. این به آنها کمک می کند تا دانش آموزان ، رفتارهای آنها و نحوه کار با زندگی خود را درک کنند. بچه ها می توانند بهتر یاد بگیرند و بهتر رشد کنند.

 

منبع

 

چرا برسی اضطراب و استرس در نوجوانان مهم است

 

چگونه با موسیقی استرس خود را کاهش بدهیم

نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید

چگونه می‌توان با روزی 30 دقیقه ورزش، با عوارض جانبی نشستن مقابله کرد؟؟