چیت میل مفید - نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

فواید چیت میل

یک علامت سوال بزرگ در مورد مزایای وعده های غذایی تقلبی یا همان فواید چیت میل وجود دارد. علامت سوالی که هرکس جواب متفاوتی به ان می‌هد. برخی معتقدند که آنها هرگز نباید در رژیم غذایی گنجانده شوند چراکه باعث می‌شوند کالری بد وارد بدن شود که خود مبحث مهم دیگری است. برخی دیگر استدلال میکنند که چیت بعضی مواقع به ویژه اگر همراه با یک برنامه ریزی دقیق باشد، می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

مقالات مرتبط:

پس واقعا حقایق مربوط به چیت میل ها در رژیم غذایی چیست؟ ما در این مقاله سعی میکنیم که به این مبحث نیز پاسخ دهیم، در ادامه مقاله همراه ما باشید…

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

1- هورمون های اشتها را تنظیم می‌کنند

دو هورمون گرلین و لپتین نقش زیادی در شدید و مکرر بودن احساس گرسنگی ما دارند. لپتین به عنوان هورمون مهار کننده اشتها شناخته می‌شود. درحالی که گرلین گرسنگی را تحریک میکند و باعث احساس گرسنگی در ما می‌شود.

تجربه ثابت می‌کند که تغییرات قابل توجهی در سطح لپتین و گرلین طی 24 الی 72 ساعت پس از رعایت رژیم غذایی سالم وجود دارد. اگر شما رژیم کم کالری دارید، این رژیم ممکن است باعث کاهش سطح لپتین و افزایش سطح گرلین شود. در حالی که اگر شما یک چیز سالم و کوچک بخورید، اشتهای شما افزایش می‌یابد و در نتیجه بیشتر احساس گرسنگی میکنید و به همین راضی نمی‌شوید.

اما اگر یک چیت میل دشته باشید، با افزایش موقتی کالری دریافتی بدن می‌تواند سطح این هورمون ها را تنظیم کند و باعث شود اشتهای ما تحت کنترل قرار گیرد. نکته جالب این است که تولید لپتین می‌تواند به مدت 24 ساعت پس از مصرف یک چیت میل غنی از کربوهیدرات تقریبا30% افزایش یابد.

با گنجاندن چنین وعده های در رژیم غذایی خود، به راحتی میتوانیم  احساس گرسنگی را سرکوب کرده و احساس رضایت از خوردن غذاهای رژیمی را تقویت کنیم. پس از فواید دیگر چیت میل رفع احساس گرسنگی است.

2- تولید هورمون تیروئید را افزایش می‌دهند

هنگامی که بدن شما دچار کمبود کالری می‌شود، هورمونهای T4 و T3 کمتری تولید می‌کند. این دو، اسیدهای آمینه یددار هستند که بیان ژن در بدن را با مکانیسم ها مشابه هورمون های استروئید تنظیم می‌کنند.

همچنین انها برای عملکرد صحیح غده تیروئید ضروری هستند. جالب این جاست که فقط چیت میل ها هستند که برای افزایش نسبی این هورمون ها استفاده می‌شود.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

3- آنها کاهش وزن شما را مختل نمی‌کنند.

رژیم‌های منظم پر کالری و کاهش وزن براحتی با هم همخوانی ندارند و این ممکن است باعث اذیت شدن شما شود. اما آیا مصرف گاه به گاه و برنامه ریزی شده چیت میل در کاهش وزن تداخلی ایجاد میکند؟

شاید از جواب این سوال متعجب شوید، جواب خیر است. چیت میل هیچ تداخلی ایجاد نمیکند. این موضوع حتی مورد آزمایش هم قرار گرفته است. بطوریکه 36 داوطلب به دو گروه تقسیم شدند.

یک گروه با چیت میل و یک گروه رژیم خالی و بدون چیت میل و با کمال تعجب هر دو گروه تقریبا به یک میزان وزن کم کردند. حتی گروع مجاز به چیت میل می‌گفتند که فرایند رژیم برای انها اسانتر بوده و راحت تر می‌توانستند چالش های رژیم سنگین را تحمل کنند.

4- برای ورزشکاران مناسب هستند

در حین ورزش، گلیکوژن پلی ساکارید که در کبد و عضلات وجود دارد، از بدن دفع می‌شود. این مواد برای کنترل سطح قند خون مهم و انرژی لازم عضلات را فراهم می‌کند.

فواید چیت میل برای ورزشکاران- نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتری کلینیک

اما این مواد با ورزش کردن به راحتی تخلیه می‌شوند. بنابراین ورزشکاران برای به حداکثر رساندن سطح گلیکوژن در ماهیچه ها باید کربوهیدرات مصرف کنند. می‌دانید چه چیز این مسئله جالب است؟ اینکه مقدار کافی کربوهیدات بارها در وعده های چیت میل مانند همبرگر یا پیتزا یافت می‌شود. خوردن ان ها می‌تواند به بازگرداندن پلیکوژن به بدن کمک کند.

علاوه بر این ، ورزش انگیزه خوبی در رژیم غذایی است، زیرا باعث افزایش اندورفین هایی می‌شود که باعث تقویت احساس شادی میگردد. پاداش دستیابی به این اهداف می‌تواند چیت میل ها باشند. پس می‌توان گفت که چیت میل‌ها تشویق کننده هایی هستند که میتوانند گرسنگی شما را از بین ببرد و به شما این امکان را بدهند که رابطه قویتر و مثبت تری با کاهش وزن و ورزش داشته باشید.

هدف را فراموش نکنید

هدف شما این است که از شر غذاهای ناسالم خلاص شوید. اما همچنان باید چربی، پروتئین و کربوهیدرات کافی دریافت کنید. این موارد تا زیادی در قالب چیت پیدا می‌شود.

بنابراین، در مورد چیت میل خود به عنوان زمانی نگاه کنید که دارید پروتئین، کربوهیدرات و چربی بد دریافت می‌کنید. با این حال آنها هنوز هم مواد مغذی هستند که بدون آنها بدن شما نمی‌تواند به درستی کار کند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *