چرا کلینیک من بیمار ندارد ؟ + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

چرا کلینیک من بیمار ندارد؟

مراجعه به پزشک غالبا کاری نیست که مردم از آن لذت ببرند. یعنی حتی اگر عاشق کارتان باشید و خدمات باورنکردنی هم ارائه دهید، اکثر مردم با ناراحتی و رفتارهای عصبی گونه به کلینیک شما می‌آیند. دلیل اصلی این مشکل ترس و اضطراب بیماران است چراکه در حالت کلی یک فرد سالها ممکن است به هیچ پزشکی مراجعه نکند. حتما برای شما هم بسیار مهم است که بدانید چرا بعضی از بیماران شما فقط یکبار به کلینیک شما می‌آیند و مشتری دائمی شما نمی‌شوند. در این قسمت از مقالات دکتر کلینیک ما چند دلیل اصلی اینکه چرا کلینیک بیمار ندارد را پاسخ می‌دهیم.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

فضای مناسب بیمار در کلینیک + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

1. ترس از درمان دردناک

اغلب مردم مراجعه به پزشک را کار ساده‌ای می‌دانند. اما بسیاری از مردم هم تصوری دردناک و گاها ترسناک از یک کلینیک و پزشکش دارند. بعضی از این افراد به معنای واقعی کلمه از پزشک می‌ترسند، نه اینکه فقط اضطراب داشته باشند. طبق نظرسنجی که در یکی از پروژه ها از 2000 استرالیایی انجام شده بود; این نتیجه حاصل شد که ترس دومین دلیلی است که چرا بیماران به کلینیک‌های پزشکی مراجعه نمی‌کنند و کلینیک بدون بیمار می‌ماند. این ترس‌ها شامل موارد مختلفی می‌شوند. مانند: ترس از سوزن تا شنیدن خبرهای بد و غیره…

اگر هم تجهیزات کلینیک شما قدیمی هستند، این امر می‌تواند تجربه دردناکی را برای بیماران ایجاد کند. برای مثال با اینکه پیشرفتهای خوبی در فناوری دندانپزشکی بوجود آمده است; یک پروپ مایل یا مته دندانپزکی با موتور معیوب می‌تواند منجر به ناراحتی بیمار شود. برای همین توصیه می‌شود تا حد امکان از تجهیزات باکیفیت و جدید در کلینیک خود استفاده کنید.

2. اتاق انتظار نامناسب یکی از دلایل کلینیک بدون بیمار

احتمالا بیماران وقتی به کلینیک مراجعه می‌کنند، عصبی هستند و استرس دارند. مثلا بیماران از درد زودرس دندانپزشکی نفرت دارند. با این حال بیماران به طور فزاینده‌ای از کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنند انتظار تجربه بهتری را دارند.

حتما از این بیماران عصبی هم در کلینیک شما پیدا می‌شود. یک اتاق انتظار که وضعیت مناسبی ندارد براحتی این وضعیت را بدتر می‌کنند. اگر در فضایی تنگ چند نفر غریبه با نور کم یا خیلی زیاد کنار هم بنشینند این ترس و ناراحتی خیلی بدتر هم خواهد شد. از عوامل اصلی کلینیک بدون بیمار همین اتاق است.

این موضوع می‌تواند برای شما بد باشد. بیماران ناراحت ممکن است دیگر برنگردند و کلینیک دیگری را جایگزین شما کنند که در آن احساس آرامش و راحتی بیشتری کنند.چرا کلینیک بیمار ندارد + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

اتاق عمل سرد و بی روح

اگر بیماران از مرحله اتاق انتظار شما رد شوند، مرحله وحشنتاک بعدی برای آنها اتاق عمل یا ویزیت شماست. برای برخی بیماران، یکی از دلایل ترس و عدم مراجعه وی به پزشک همین اتاق ویزیت است. اگر این اتاق بیشتر از اینکه محل سلامتی باشد، شبیه سردخانه باشد، قطعا بیمار ترسیده و به سراغ رقبا می‌رود. یک اتاق سر و یخ زده با یک صندلی چرمی قدیمی روی آن نشسته‌اید و تجهیزاتتان که فقط در یک گوشه قرار گرفته‌اند جذابیت چندانی ندارند. در نتیجه کلینیک شما بدون بیمار می‌ماند.

چگونه می‌توان مشکل کلینیک بدون بیمار را حل کرد؟

چرا کلینیک من بیمار ندارد؟ خوشبختانه راه حل های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای شروع می‌توانید یک طراح داخلی استخدام کنید و سعی کنید از طرح ها و رنگ های شاد در کلینیک خود استفاده کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر مقالات دکتر کلنییک سر بزنید ما در وبلاگمان مقالات زیادی درباره طراحی داخلی کلینیک ها و رنگ ها منتشر کرده ایم.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید.


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


بهترین پالت رنگ برای کلینیک من چیست؟

طراحی اتاق ریکاوری بیمار محور

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *