چرا ارتباط کلامی با بیماران مهم است ؟

نقش ارتباط کلامی و تعامل

ارتباط کلامی موثر نقش مهمی را برای  تجربه ,بهداشت و درمان بیمار ایفا میکند ،که یکی از مسئولیت های دشوار برای جامعه پزشکی به شمار میرود. تعدادی از افراد ،پرستاران باید بتوانند به طور واضح، به خصوص در طول دوره های استرس شدید ,ارتباط برقرار کنند . ارتباط کلامی و نوشتاری خوب و شفاهی در پرستاری برای همه افراد ارزشمند و ضروی است; و موجب رابطه سالم بین جامعه پزشکی و بیماران شده وکاهش استرس ,عصبانیت ,کشمکش را به همراه دارد.(تعامل)

تاسیس ارتباط مناسبارتباط کلامی با بیماران

پرستاران ، دارای مقدار زیادی از دانش پزشکی و تخصص بالینی هستند.با این حال بزرگ‌ترین چالش و شاید مهم‌ترین کار ارتباط  کلامی وتعامل بهتر . پزشکان و پرستاران ،باید برای ارائه مراقبت های جامع به خوبی ارتباط برقرار کنند.

یک مقاله تحقیقی در سال ۲۰۱۴, ارتباطات در تمرین پرستاری ,دریافت که پرستارانی که تواضع, مهربانی و امنیت را به بیماران خود نشان میدهند .بیماران صبر بیشتر و ملایمت بهتری از خود نشان میدهند; که نشان دهنده این است ، دو اعمال و کلمات تواضع, مهربانی و امنیت برای ایجاد یک رابطه خوب موثر تر است ;و به موفقیت بیشتری رسیده اند.این روزنامه پیشنهاد کرد، که پرستاران باید فراتر از نشان دادن این دقت عمل کنند . انها باید به هر بیمار با نیت درک نگرانی‌های بیمار و تجربیات بیمار,و همچنین نشان دادن اینکه انها ، برای شنیدن پاسخ واقعی بیمار اماده هستند,نزدیک شوند.(تعامل)

چگونگی ایجاد ارتباط مناسب

برای انجام این کار , پرستاران باید به دقت در نطر بگیرند که کجا و چه زمانی باید با بیماران صحبت کنند .پرستاران باید زمان کافی برای هر بیمار بگذارند . برای مثال ,بیماران ممکن است مردد ,عصبی ,ناراحت و یا در غیر این صورت ناتوان باشند,رفتار پرستاران باید به گونه ای باشد که بیماران هنگام یک مکالمه سریع با یکدیگر ناراحت نامید و حتی عصبی ناراحت نشوند . که ممکن است مانع توانایی پرستار برای برقراری ارتباط با بیمار و کند شدن فرایند درمان شود.

پرستاران باید مراقب محل وقوع این برخورد ها باشند،تا بتوانند ارتباط کلامی خوب داشته ونگرانی های بیماران برطرف شود . انتخاب مکان هایی که جدا از موانع است. تا حد ممکن به اسان شدن جریان ارتباطات کمک کند . (برای مثال دوری از گفتگو درمورد بیماری یا مشکلات با بیمار در مکان های شلوغ ) این کار باعث میشود;اطلاعات شخصی بیمار و محرمانه بودن ان حفظ شود.و ایجاد ارتباط کلامی بهتری شود.(تعامل)

منبعیادگیری ارتباط کلامی

نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات، در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد; و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده;و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر،کلینیک و مطب خلاص کنید; و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.(تعامل)

 

چگونه با بیماران خود تعامل داشته باشیم؟

طراحی اتاق ریکاوری بیمار محور

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *