محوه طراحی اتاق استراحت بیمار محور + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

طراحی اتاق ریکاوری بیمار محور

با گذشت سال ها تجربه، این امر بدیهی است که محیط اطراف نقش موثری در سلامت و بهبود بیمار دارد به خصوص اتاق ریکاوری که باید طراحی اتاق ریکاوری بیمار محور باشد. درمقاله معروف 1984 ریچارد اولریش آمده است:

((مشاهده از طریق یک پنجره می‌تواند در روند بهبودی بیمار بعد از جراحی تاثیر گذار باشد. بیمارانی که در اتاق ریکاوری با پنجره های دارای نمای زیبا نگهداری می‌شوند مدت اقامت کمتری در بیمارستان دارند. دسترسی به نماهای پوشش گیاهی و آب تاثیرات مثبتی در سلامتی ببمار دارد. به خصوص با وجود وضعیت عاطفی حساس و داروهای مورد نیاز در دوران نقاهت.))

در حین ساخت یک مرکز پزشکی، مانندجراحی روزانه، در نظر گرفتن این اصول اخلاقی و ترکیب آن با 30 سال تجربه اضافی که این صنعت از زمان انتشار مقاله اولریش کسب کرده است، پزشکان و طراحان می‌توانند اتاق ریکاوری کامل و بیمار محور طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

نحوه طراحی اتاق ریکاوری بیمار محور کامل

طراحی اتاق ریکاوری متناسب با نیاز بیمار + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک
چه عناصری اتاق ریکاوری عالی را ایجاد می کند؟

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

برای بیمارانی که تازه از بیهوشی بیرون میایند جنبه های عملی طراحی اتاق ریکاوری مهم است. مانند داشتن فضای کافی در هر تخت، با دسترسی آسان به سر بیمار و یک دید واضح به ساعت دیواری از تخت بیمار و … طراحی این الزامات به اجرای ویژگی های کمک میکند که در نهایت باعث بهبود سریع بیماران می‌شود.

مزایای فراتر از بیمار

عناصر طراحی می‌توانند با کاهش اضطراب به روند بهبودی بیماران کمک شایانی کند. در طراحی بیمارستان خصوصی، حتی موارد ساده ای مانند نمای شاخه چوب نیز می‌تواند اثر آرام بخشی داشته باشد.

طراحی اتاق های ریکاوری بیمار محور نیز باید از جنبه های دیگری هم طراحی شود. درواقع طراحی بیمار محور فقط ایجاد یک فضای زیبا نیست. بلکه به بازآفرینی محیطی دلباخته منجر می‌شود که دوستان و خانواده را به طولانی ماندن ترغیب کند. فراهم کردن پشتیبانی که به طور اساسی بیماران برای بهبودی به آن احتیاج دارند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *