طراحی بیمار محور طراحی کلینیک پزشکی + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

نحوه طراحی اتاق ویزیت پزشکی بیمار محور

مسلما اتاق ویزیت پزشکی حیاتی ترین فضای کلینیک است. مکانی که پزشک در مورد مسائل مربوط به مراقبت های بهداشتی بیمار و تاریخچه درمان شخصی بیمار صحبت می‌کند. گاها پزشکان خبرهای خوب و بد زیادی را در این اتاق به بیماران می‌دهند. در نتیجه خیلی مهم است که نحوه طراحی اتاق ویزیت پزشکی، بیمار محور باشد نه سلیقه سازنده آن. یک محیط پذیرا و فراگیر، اضطراب را کاهش میدهد و بیماران را ترغیب میکند که آرامش خود را حفظ کنند.

چرا رضایت بیمار در طراحی اتاق ویزیت مهم است؟

در بعضی زمینه‌ها کلینیک‌های پزشکی تفاوت چندانی با سایر مشاغل خرده فروشی ندارند. در این بازار مراجعین گزینه‌های زیادی دارند و معمولا با مرکزی که هزینه آن بصرفه باشد، تعامل بیشتری دارند.

تجربه ثابت می‌کند، بیماران هنگام انتخاب یک پزشک به جای مقایسه با تجربه های قبلی، در لحظه و بر اساس معیار‌های خودشان انتخاب می‌کنند. این موضوع این مفهوم را میرساند که کلینیک های تخصصی باید طراحی و امکانات خود را بر اساس افزایش رضایت بیمار شکل بدهند.

اما چه چیزی باعث یک تجربه رضایت بخش در یک بیمار می‌شود؟

یکی از عوامل اصلی احساس بیماران در هنگام ویزیت است. بیماران می‌خواهند در هنگام گفتگودر مورد مسائل پزشکی با یک متخصص، تا آنجا که ممکن است احساس راحتی و آرامش کنند، بنابراین طراحی بیمار محور باید این انتظارا

چگونه اتاق ویزیت بیمار محور طراحی کنیم + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

ت را برآورده کند. البته لازم ذکر است که حریم خصوصی نیز عنصر همی در طراحی است.

امروزه بیماران می‌خواهند بیش از هر زمان دیگری درگیر روند درمان خود باشند. در حدی که کمیسیون استرالیا از مشارکت خود بیماران در روند درمانیشان به عنوان طلای مدرن برای درمان پزشکی یاد میکنند.

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

3 روش برای اینکه اتاق ویزیت شما بیشتر بیمار محور باشد.

چندین نکته وجود دارد که با رعات انها بیشتر میتوانید کلینیک خود را بیمار محور کنید که در ادامه به توضیح ان ها میپردازیم

اولین نکته این است که اتاق ویزیت خود را بازتر و جذاب تر کنید.

رنگ، سطح نور و چیدمان اتاق میتواند در افزایش یا کاهش اضطراب نقش داشته باشند. در حالی که اتاق های ویزیت معمولا برای یک بیمار و پزشک با حداقل فضای ممکن طراحی می‌شوند. اما اگر این اتاق خیلی کوچک باشد، می‌تواند به بیماران احساس کلاستروفوبیا القا کند. رنگهای تیره و کمترین نور طبیعی باعث کوچک شدن فضای اتاق و ایجاد رعب و وحشت در فضا می‌شود.

این امر غیر قابل انکار است که به حداقل رساندن فضای کلینیک برای کاهش هزینه ها بسیار مهم است. اما باید اطمینان حاصل کنید که اتاق ویزیت شما هنوز به اندازه کافی بزرگ باشد که بیش از دو نفر را در خود جای بدهد( در صورت نیاز بیماران به حمایت و همراهی دوستان یا خانواده). هنگام طراحی اتاق ویزیت، یک پالت رنگ روشن‌تری را هم در نظر بگیرید و با استفاده از پنجره های بزرگ نور طبیعی کافی را در فضا ایجاد کنید.

 دومین عاملی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه میتوانید حریم خصوصی بیمار را به حداکثر برسانید.

طراح‌های کلینیک با طرح باز و اتاق‌های چند منظوره قابل تقسیم یا پارتیشن‌بندی همه در طراحی مراقبت‌های بهداشتی مدرن مهم هستند. با این حال، اتاق ویزیت شما باید جدا از این روند‌ها باشد تا حریم و انزوای بیمار را افزایش دهد. پس تا به این جای کار شما باید هم حریم خصوصی اتاق ویزیت خود را حفظ کنید و هم فضای باز و نور کافی را برای آن فراهم کنید.نور طبیعی و فضای باز در بیمار محور بودن + پشتیبانی از انواع تخصص ها در نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

عامل نهایی که باید طراحی اتاق ویزیت بیمار محور شما در نظر گرفته شود، اشتراک دسترسی به پروند های پزشکی بیماران است.

بیماران مدرن می‌خواهند اطلاعات پزشکی خود را کنترل کنند وبه طور فعال در تعیین یک دوره مناسب درمانی شرکت داشته باشند. اما به این معنی نیست که بیماران میتوانند در روند درمان خود دخالتی کنند. خیلی از افراد وقتی از اطلاعات پزشکی خصوصی خود با خبر باشند احساس راحتی بیشتری میکنند.

برای این منظور باید اتاق‌های ویزیتی طراحی شوند که بیماران بتوانند به این اطلاعات دسترسی راحتتری داشته باشند مانند استفاده از فناوری‌های دیجیتالی مدرن و نرم‌افزار‌های پزشکی موجود. با استفاده از تبلت‌های دیجیتال یا دستگاه‌های تلویزونی، پزشکان می‌توانند اطلاعات و نمودارهای پزشکی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین به بیماران امکان می‌دهد دوره درمانی خود را با استراتژی بهتری از نظر بصری مدیریت کنند. این تعامل به آرامش بیماران کمک می کند.با این شرایط شما هستید که آنها از نحوه مراقبت از آنها احساس رضایت داشته باشند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


جذب بیماران جدید با نمای مناسب

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه ها (2)

  • علی اصغر مونسان پاسخ

    ممنون از مقاله خوبتون

    2023-10-03 در 6:49 ق.ظ
    • یوسف پاسخ

      سپاس از اینکه در سایت دکتر کلینیک بازدید فرمودید

      2023-11-28 در 4:41 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *