نور پردازی طبیعی و تاثیرات آن بر ببیماران + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

نور طبیعی در طراحی مراکز پزشکی

نور یک عامل محیطی است که شاید بیشترین تاثیر را در سلامتی و رفاه افراد درون یک جامعه داشته باشد. همچنین یکی از ارزانترین عناصری است که با طراحی مناسب می‌توان از ان در پروژه های پزشکی نیز استفاده کرد و نور طبیعی را در طراحی مراکز پزشکی گنجاند.

نقش نورپردازی طبیعی در عملکرد بهبود بیمار

ما در مقاله های قبلی بارها درباره استفاده از عناصر طبیعی و اینکه چه تاثیر قابل توجهی در بهبودی بیمار دارند صحبت کرده ایم. یکی از این عناصر ضروری و مهم نور است. بعضی از این مزایا که حاصل ترکیب نور طبیعی و مصنوعی است از دید مرکز طراحی سلامت شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش مدت اقامت در بیمارستان
  • کاهش افسردگی و علائم زوال عقل
  • بهبود خواب و ریتم شبانه روزی
  • کاهش تحریک و کاهش درد

با این حال مزایای نور طبیعی در کلینیک های پزشکی فراتر از کمک به بهبودی بیمار و کاهش استرس اتاق انتظار است. نور طبیعی در هر جایی جادو می‌کند. بخصوص نور طبیعی در طراحی مراکز پزشکی

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

نتایج مثبت بیمار هدف اصلی برای هر پزشک متخصصی است. اما همانطور که می‌دانید، گاهی یک کلینیک هرروز جراحی دارد یا بیمارستان های خصوصی که دارای بیماران زیادی هستند. برای افرادی که در این فضا ها کار می‌کنند مانند پرستاران، پذیرندگان و البته خود شما پزشک عزیز، نور طبیعی در طراحی مرکز پزشکی بسیار در روحیه و کارامدی شما موثر است.

سایر مزایای نور طبیعی برای مراکز درمانی

نور طبیعی در مراکز بهداشتی + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک
چرا نور طبیعی روز در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است؟

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

نور طبیعی در طراحی مراکز پزشکی یکی از این عناصر است که تاثیر مثبتی روی افرادی که در یک فضای پزشکی کار می‌کنند دارد. مقاله و تحقیاتی هم در این زمنیه وجود دارد که نشان می‌دهد:

(( پرستارانی که حداقل سه ساعت در روز در معرض نور طبیعی قرار می‌گیرند. استرس کمتری را تجربه می‌کنند و از کار راضیتر هستند.))

حتی تحقیقات دانشگاه هایی مانند نورث وسترن میگوید:

(( افرادی که در فضایی با نور طبیعی زیاد کار می‌کنند، از الگوی خواب بهتر و بهبود فعالیت بدنی و کیفیت زندگی بهتری را تجربه می‌کنند.))

حتی از دیدی اقتصادی هم نورپردازی طبیعی منفعت مالی دارد. به طوری که حدود 26 درصد در هزینه های مصرف برق صرفه جویی میشود. در نتیجه به حداکثر رساندن مقدار نور طبیعی در یک فضا باعث می‌شود تا ضمن کاهش هزینه ها به بازده بهتری برسید.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید.


نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *