چگونه کیفیت هوا در کلینیک را بهبود ببخشیم + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

افزایش کیفیت هوا در کلینیک

وقتی صحبت از سلامتی بیماران می‌شود، حتما شما بهترین‌ها را برای آنها می‌خواهید. ایجاد یک محیط که بیماران در آن احساس آرامش کنند و اولویت اصلیشان سلامتی است بسیار مهم است. برای کلینیک ها، این مسئله فراتر از فراهم کردن نیازهای فوری بهداشتی بیماران است. حفظ و افزایش کیفیت هوای سالم در کلینیک خطر بیماری را برای بیماران و اعضای پرسنل کاهش می‌دهد. ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه کیفیت هوا در کلینیک خود را حفظ و بالا ببرید و باعث افزایش کیفیت هوا در کلینیک خود شوید. پس در ادامه همراه ما باشید.

چه عواملی باعث کیفیت پایین هوای داخلی می‌شود؟

برای مقابله با آلاینده‌های هوا و جلوگیری از آلوده شدن هوا، باید بفهمیم که چه عواملی باعث چینین اتفاقاتی می‌شود.

گرد و خاک

اجازه ایجاد گرد و غبار به کیفیت هوای داخلی کلینیک آسیب می‌زند. ذرات گرد و غبار قابل مشاهده و نامرئی که در فضای داخلی وجود دارد از مجموعه ای از مواد ریز تشکیل شده است. با اینکه بیشتر گرد و غبار خوش خیم هستند، اما با احتمالی کم ممکن است در صورت استنشاق یا بلعیده شدن، باعث اختلال در سلامتی بیمار شود. همچنین وجود گرد و غبار نیز باعث جذب ریزگردها می‌شود. عمده این گرد و غبار و ریز گردها منبع غذایی غنی برای کنه ها هستند. این کنه ها روی مبلمان، تختخواب و فرش قرار می‌گیرند و می‌توانند آسم، التهاب بینی یا اگزما را تشدید کنند.تهویه و بالا بردن کیفیت هوای کلینیک + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

کپک

رطوبت زیاد و طولانی مدت می‌تواند منجر به افزایش رطوبت در محل کار شما شود. این بعنی افزایش سطح کپک‌ها. در صورت تهویه نامناسب کلینیک، باعث وجود کپک بیشتر در کلینیک شما می‎‌شود. وجود چنین مشکلی یعنی کپک در کلینیک مانند گرد و غبار باعث آسم و التهاب بینی می‌شود.

ترکیبات شیمیایی

مواد شیمیایی حاوی کربن هستند که در دمای اتاق در جو تبخیر می‌شوند. ترکیبات آلی فرار (VOC) می‌توانند در طیف متنوعی از محصولات رایج مانند مواد تمیز کننده، خوشبو کننده‌های هوا، جلا دهنده‌ها و موارد دیگر وجود داشته باشند. این مواد می‌توانند چشم بینی و گلو را تحریک کرده و حتی باعث بی‌حالی و سردرد شوند. آسیب دیدن سلامتی بیمار در صورت نداشتن تهویه هوای مناسب در کلینیک و کاهش کیفیت هوای کلینیک + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

چگونه می‌توان کیفیت هوای داخل کلینیک را اصلاح کرد؟

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

1. فضای سبز به کلینیک خود اضافه کنید تا کیفیت هوای کلینیک شما افزایش یابد.

آوردن فضای سبز به کلینیک خود نه تنها روح شما را در کلینیک شاداب می‌کند بلکه سم زدایی هوا به طور طبیعی را هم انجام می‌دهد و با عث افزایش کیفیت هوای کلینیک شما می‌شود. به عنوان مثال، پیچک شیطان ( که به آن گودال یا گودال طلایی نیز گفته می‌شود) یک گیاه خانگی است که برای مبارزه با سموم معمول داخل منزل مانند زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن به شما کمک می‌کند. همچنین رنگ زیبایی به فضای شما می‌بخشد.فضای سبز برای تهویه مناسبو افزایش کیفیت هوای کلینیک + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

2. شلوغی را کاهش دهید

اگر کلینیک شما مجهز به سیستم بایگانی نباشد، این مسئله می‌تواند منجر به بهم ریختگی شود که مسئله‌ای مشکل‌ساز است. این بی‌نظمی نه‌تنها یافتن اسناد مهم را دشوار می‌کند، بلکه می‌تواند باعث جمع شدن گرد و غبار شود. استفاده از دیسکت های هوشمند و نرم افزار های مدیریتی می‌تواند در این مسله به شما بسیار یاری برساند. همچنین تمامی پرونده های کاغذی شما را حذف کند. در این مورد ما به شما نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را پیشنهاد می‌کنیم. چراکه این نرم افزار پر از امکانات بیشتر و شگفت انگیزتر نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار است.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

3. تعویض مبلمان قدیمی

کلینیک ها می‌توانند با انتخاب بهتر محصول، آلاینده‌های هوا را از بین ببرند. اگر مبلمان فعلی شما به سختی تمیز می‌شوند، ارزش آنها حتما دارد که با مبلمان قابل شست‌و‌شو تعویض شود.

4. تعویض و خدمات تهویه مطبوع و افزایش کیفیت هوا در کلینیک

مجاری هوای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی باعث بخش شدن و تولید گرد و غبار در فضاهای مسدود می‌شوند. همچنین هوای ناخالص را به کلینیک شما وارد می‌کنند. اگر تا به امروز همیشه در حال درگیری و کش مکش با گرد و غبار های کلینیکتان هستید اما همچنان شاهد تجمع مداوم آنها هستید. ممکن است علت آن تهویه هوای شما باشد. بسته به سن و سال سیستم شما باید سرویس دهی یا تعویض شود. همچنین سعی کنید در ها و پنجره ها را متناسب با شرایط آب و هوایی بیرون باز نگه دارید.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


نور طبیعی در طراحی مراکز پزشکی

چگونه معماری کلینیک با مراقبت های بهداشتی خوب ارتباط دارد؟

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *