انتخاب رنگ های مختلف برای مراکز پزشکی + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

رنگ سفید در مراکز پزشکی

در عموم مردم فضاید داخلی کی مرکز بهداشتی را با رنگ های سفید و  سرد تصور میکنند. دکور سفید و رنگ های سفید در مراکز پزشکی در طراحی داخلی تاریخچه طولانی دارد. از نظر خیلی ها هم این رنگ سفید را پیشفرض صنعت پزشکی می‌دانند. البته استفاده از رنگ سفید در مراکز پزشکی دلایل توجیح کننده ای دارد. مانند: ساده بودن، سطح تمیزی سطوح و بهداشت مرکز پزشکی و دلایل دیگر. اما آیا هنوز هم رنگ سفید بهترین گزینه است؟

چگونه یک رنگ می‌تواند تغییر ایجاد کند؟

در مرحله اول، سفیدی که ما عادت داریم در مارکز درمانی ببینیم یکنواخت و سازمان محور است. این محیط، محیط مناسبی برای احساس آرامش و راحتی نیست و درست همینجاست نیاز به رنگ احساس می‌شود.

ادغام رنگها در کنار طراحی داخلی رنگ سفید در مزاکز پزشکی می‌تواند فضا را به طرز چشمگیری تغییر دهد. در حالی که نظریه رنگ ها یک علم کامل نیست و نمیتوان ادعا کرد که یک فضای خوب طراحی شده روی احساس همه ما تاثیر گذار باشد. اما وقتی که یک طرح از پالت رنگی زیبا که به خوبی استفاده می‌شود، می‌تواند به بهبودی بیماران کمک شایانی کند.

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که نوجوانان رنگهای روشن را ترجیح می‌دهند، در حالی که رنگهای طبیعی و خاموش منجر به نتایج مثبت تری در تسهیلات روانپزشکی می‌شود. همچنین رنگها به عنوان یک نشانه بصری در مراقبت از سالمندان شناخته می‌شود و به بیماران مبتلا به زوال عقل کمک می‌کند تا در مراکز پزشکی احساس راحتی کنند.

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

انتخاب رنگ مراکز پزشکی به عوامل زیادی بستگی دارد + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک
نمونه استفاده از طرح تیره در کلینیک پوست

چگونه رنگ های مناسب را انتخال کنیم ؟

هیچ روش مطمئنی برای استفاده از رنگها در طراحی برای تاثیرگذاری بر رفتارهای خاص افراد وجود ندارد. در موارد مختلف، بعضی از افراد ممکن است بیشتر در تحت تاثیر رنگ قرار بگیرند زیرا این موضوع به روحیه آنها مربوط می‌شود. با این حال هیچ نظریه اساسی برای تئوری رنگ ها در طراحی وجود ندارد. نمی‌توان سایه و ترکیبی را با خلق‌و‌خوی خاص در تعداد زیادی از افراد تلقین کرد، اما مطالعات و شواهد نشان می‌دهد که قطعا بی‌تاثیر نیستند.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

بنابراین، در انتخاب رنگ زمینه، فقط به شکل اتاق و محل منبع نور نمتوان اعتنا کرد. بلکه به عملکرد خاص فضا و افرادی که به آنجا رفت و آمد میکنند نیز بستگی دارد. این جهت، یک مرکز درمانی مخصوص کودکان ممکن است به یک طراحی رنگی بسیار متفاوت از یک مرکز پزشکی سالمندان نیاز داشته باشد. پس در انتخال رنگ باید حتما خلق‌و‌خوی عموم بیمارانتان را در نظر بگیرید.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *