دسترسی معلولین به تمامی مناطق کلینیک + نرم افزار کامل مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اهمیت دسترسی معلولین به مراکز پزشکی

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی تقریبا 15 درصد از جمعیت جهان از نوعی معلولیت رنج میبرند. افراد معلول اغلب دسترسی کمتری به خدمات بهداشتی دارند. در نتیجه بسیاری از آنها به علت کمبود امکانات رنج می‌برند. این موضوع بسیار اهمیت دارد که شرایط دسترسی معلولین به مراکز پزشکی شما فراهم باشد. به ویژه برای افرادی که از معلولیت های جسمی رنج میبرند.

چه شرایطی لازم است؟

اولین مورد این است که امکان دسترسی معلولین را به مکان های عمومی مراکز پزشکی خود را بدهید. بعضی ها با قرار دادن محفظه ها و مکان هایی سعی در جدا کردن افراد معلول از دیگر افراد میکنند که این کار توصیه نمیشود و فقط باعث ایجاد حس تبعیض در بین آنها و عموم مردم میشود.

معماری مناسب برای افراد معلول + نرم افرار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک
دسترسی به رمپ برای تأسیسات جدید شما بسیار مهم است.

پس در نتیجه دادن دسترسی به افراد معلول به این معناست که شما باید طبق معیار های موجود و با امکانات در دسترس راحتترین روش را برای دسترسی معلولین به آن قسمت فراهم کنید. پس بدون توجه به اینکه پروژه شما چه نوع پروژه ای است، باید شرایط و اقدامات برای دسترسی و راحت بودن معلولین را هم در نظر بگیرید.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

ملاحظات طراحی چیست؟

برای اطمینان از طراحی موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود. شما باید دسترسی مناسب برای معلولین را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهید. این بدان معنی است که شما باید به موارد زیر فکر کنید:

  • سطح شیب دار با شیب مناسب
  • درهایی که خیلی باریک نیستند
  • راهروهای مناسب داخل
  • امکانات نظافتی مناسب
  • داشتن پارکینگ های مخصوص افراد معلول
  • علائم و نشانه های مورد نیاز برای ایجاد آگاهی های عموم مردم و افراد معلول
  • تجهیزات تخصصی( به عنوان مثال: جداول معاینه قابل تنظیم ارتفاع)

هیچ کسی از برخورد با موانع خوشش نمیاید. پس اطمینان داشته باشید که تمام مسیر ها برای افراد معلول بهینه شده و محیطی بدون استرس برای بیماران معلول وجود داشته باید. هیچوقت اهمیت دسترسی معلولین به مراکز پزشکی را فراموش نکیند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید.


نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *