طراحی رنگ برای مراکز پزشکی + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

بهترین پالت رنگ برای کلینیک من چیست؟

هنگامی که نوبت به طراحی کلینیک شما می‌رسد، رنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. انتخالب پالت رنگ چیزی است که نیاز به تامل و تمرکز زیادی دارد. روانشناسی رنگ ثابت کرده است که سایه‌ها و رنگهای مختلف توانایی القای یک حس خاص در روحیه دیگران را دارند. با استفاده از این دانش می‌توانید انتخاب رنگی انجام دهید که واقعا به شما در روند بهبودی بیماران و عملکرد کلینیک کمک می‌کند. همچنین باعث ایجاد حس مثبت تر و راحتتری در بیمار نبست به کلینیک شما می‌شود. در این قسمت از مقالات دکتر کلینیک ما درباره بهترین پالت های رنگی برای انواع کلینیک ها صحبت کرده‌ایم. پس همراه ما باشید.انواع پالت های رنگی برای انواع کلینیک ها + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

بهترین پالت رنگ برای کلینیک دندانپزشکی یا ارتودنسی

هنگام انتخاب طرح رنگی، یکی از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفته شود این است که بیشتر بیمارانی به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند تا حدی دچار اضطراب هستند. این اضطراب چه ملایم باشد و چه شدید، مردم به طور کلی احساس گرم و صلح آمیزی به متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک خود ندارند. البته نکته مهم اینجاست که پالت های رنگی مناسب می‌تواند به طور موثری به حفظ آرامش بیماران کمک کند.

از رنگای پررنگ به ویژه قرمز پرهیز کنید. زیرا باعث تحریک ناخودآگاه مغز بیمار می‌شود. این همان چیزی است که شما باید از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنید. در صورتی که ذهن بیمار بیش از حد کار کند یا بیش از حد دچار فشار شود، رفتار خوشایندی از خود نشان نمی‌دهد.

در عوض  از رنگ خنثی خاموش مانند خاکستری و کرم ملایم به سبز روشن یا آبی را انتخال کنید. به طور علمی ثابت شده است که هردو باعث آرامش افکار ما به عنوان یک انسان می‌شود. همچنین اکیدا توصیه می‌کنیم که از قرار دادن زیاد رنگ سفید در پالت رنگ خودداری کنید. زیرا باعث ایجاد حس بیش از حد بیمارستانی در بیمار می‌شود.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

کلینیک پزشکی

هنگام انتخاب دکوراسیون برای کلینیک پزشکی یا مطب پزشکی ، حتما یکی از اهداف شما این است که حس اطمینان و اعتماد را در بیماران خود القا کنید. چراکه این امر برای تشخیص و درمان موثر ضروری است.

طبق تئوری رنگ‌ها، رنگ سفید آمیخته شده با آبی،سبز،زرد و بنفش گزینه های مناسبی برای ایجاد اعتماد در کلینیک پزشکی شماست. در زیر برخی از دلایل را توضیح داده‌ایم :

  • آبی: انسانها آبی را با آسمان صاف و آب زلال و جوان کننده به یاد می‌آورند که با احساسات آنها هماهنگ است.
  • سبز: ما سبز را با طبیعت، رشد و بهبودی مرتبط می‌دانیم.
  • زرد: زرد با نور و خورشید در ارتباط است که روحیه ما را تقویت می‌کند.
  • بنفش: بنفش ایمان شما را به توانایی های خود نشان می‌دهد، به همنی دلیل با حق امتیاز مرتبط است. با این حال، از آنجا که رنگ بنفش می‌تواند رنگ بسیار شدید و قدرتمندی باشد، بهتر است رنگهای روشن‌تر مانند اسطوخودوس را انتخاب کنید.

پالت رنگی برای کلینیک پزشکی + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

کلینیک دامپزشکی

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد رنگ آبی برای اکثر حیوانات بسیار آرام بخش است. زیرا فشارخون انها را بطور موثری کاهش می‌دهد. آبی یک رنگ جالب است که برای حیوانات تسکین دهنده است و تقریبا به عنوان یک آرامبخش ملایم عمل می‌کند. با توجه به اینکه وقتی حیوانات به کلینیک دامپزشکی می‌روند، رفتارهای پریشان مانند از خود نشان می‌دهند، می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، آبی یکی از تنها رنگهایی است که سگها می‌توانند ببینند. بنابراین اگر تعداد زیادی سگ در کلینیک شما معاینه می‌شوند، حتما از رنگ آبی در پالت رنگی خود استفاده کنید. به آنها کمک می‌کند احساس بیگانگی کمتری کنند.

علاوه بر رنگ آبی، شما باید رنگهای خاکی مانند قهوه‌ای گرم، خاکستری و نارنجی را انتخاب کنید. زیرا اکثر حیوانات از بودن در فضای باز و طبیعت لذت می‌برند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


5 نکته برای بزرگتر نشان دادن کلینک شما

کدام رنگ‌ها با هم سازگارند؟

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *