برنامه ریزی دقیق دکتر تازه کار + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اشتباهاتی که یک پزشک تازه کار مرتکب می‌شود

افتتاح کلینیک یا مطب تقریبا آرزوی هر پزشک تازه کاری است. چراکه به هر پزشک و متخصصی این فرصت را می‌دهد تا اهداف شغلی و ایده‌های خود را دنبال کند. همچنین به طور مستقیم در زمینه مراقبت‌های بهداشتی تاثیر گذار باشد. با این حال تاسیس یک مطب یا کلینیک می‌تواند با پیچیدگی‌ها و مشکلات زیادی همراه باشد. شما باید به این مسئله به عنوان یک کسب و کار و تجارت کوچک نگاه کنید; با این دید حتما نیازمند به آموزش در زمینه کسب و کار‌های نوپا هستید.

به همین دلیل با در این مقاله سعی کردیم اشتباهات رایجی که پزشک تازه کار هنگام شروع به کار مرتکب  می‌شوند را گردآوری کنیم. پس در ادامه این قسمت از مقالات دکتر کلینیک با ما همراه باشید…

نداشتن یک طرح تجاری سودآور مناسبطراحی داخلی کلینیک و مطب برای پزشکان تازه کار + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

اولین گام اساسی برای افتتاح یک کلینیک یا مطب پزشکی، ایجاد یک طرح تجاری واقع‌گرایانه و در عین حال سودمند است. ایجاد یک طرح تجاری “یا همان بیزینس پلن” نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که از موسسات بانکی یا سرمایه‌گذاران کمک مالی دریافت کنید; بلکه به شما این امکان را می‌دهد، اطلاعات روشن و کارآمدی را در اختیار کارکنان خود قرار دهید و برای رشد بلند مدت خود برنامه‌ریزی کنید.

یک بیزینس پلن کامل مستلزم درک قوانین و مقررات و همچنین چشم اندازی برای عملکرد شما در آینده هست; همچنین به شما در تشخیص بهترین منابع درآمدی و نقطه فروش منحصر به فرد شما کمک می‌کند.

عدم سرمایه گذاری در بیمه مناسب پزشک مبتدی

با فاکتورگیری از برنامه‌ای که برای کلینیک خود دارید; سرمایه گذاری در بیمه غرامت پزشکی ضروری است. این بیمه‌ها حفاظت و شرایط مناسبی را برای مسائل مدنی و حقوقی در مقابله با سلامت بیماران ارائه می‌دهد.

اقدامات و سیاست‌های مناسب و برنامه‌ریزی شده برای محافظت از خود و پرسنل در برابر مسئولیت‌های قانونی ضروری است. هرچیزی مانند تجهیزات معیوب، امنیت در برابر اشعه ایکس یا نبود امکانات با کیفیت بالا می‌تواند منجر به اینگونه چالش و مسئولیت‌ها در قبال بیمار شود. یک ایراد کوچک در یکی از موارد ذکر شده می‌توند کار را به سال‌ها پرونده‌های مدنی و دادگاه بکشاند.کمک به پزشکان تازه‌کار + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

عدم تفکر استراتژیک پزشک تازه کار در مورد مکان خود

اشتباهی که حتی پزشک کهنه‌کار هم ممکن است مرتکبش شوند  انتخاب یک مکان مناسب و استراتژیکی است. معمولا پزشک تازه کار بقدری مشتاق به شروع کار خود هستند که این موضوع بسیار مهم را به کلی فراموش می‌کنند.

هنگام انتخاب مکان کلینیک یا مطب، باید عوامل زیادی را در نظر یگیرید; از جمله دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، جمعیت شناسی مناطق محلی ومقررات و قوانین شورای شهر و بسیاری از عومل دیگر. شما حتی باید در رابطه با خرید یا اجاره مکان برنامه‌ریزی و تحقیق کنید. اهمیت انتخاب یک مکان مناسب در حدی است که شکست تجارتتان یا رشد بسیار سریع و سودآور را تضمین می‌کند.

به طور واضح برنامه‌ریزی نمی‌کنید

یک عمل یا ویزیت تمیز، دوستانه و سروقت می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در زمنیه دائمی بودن یا نبودن یک بیمار باشد. شاید پرنسل به خوبی تحت پوشش شما باشند; اما رضایت یک بیمار از کلینیک یا مطب شما به عوامل زیادی مانند روشنایی اتاق یا رنگ کاغذ دیواری و عوامل دیگر بستگی دارد. ما در وبلاگ دکتر کلینیک درباره هرکدام از این عوامل مقاله‌های زیادی نوشته‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را مطالعه بفرمایید.

تمام چیزهایی که تا کنون ذکر شد تنها قسمتی از عوالی است که شما باید حتما به آنها فکر کنید. البته این نکته را فراموش نکیند که شما یک دکتر و پزشک مبتدی هستید نه یک طراح. پس نباید تمرکز زیادی روی آباژور یا این قبایل بگذارید. پیشنهاد ما کمک گرفتن و حتی استخدام یک طراح داخلی و متخصص است.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


چگونه با بیماران خود تعامل داشته باشیم؟

چرا ارتباط کلامی با بیماران مهم است ؟

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *