3 کاری که آکوستیک باید در یک مرکز پزشکی انجام دهد + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

صدا در مراکز پزشکی

صدا یک فاکتور بسیار مهم در طراحی مراکز پزشکی است. آلودگی صوتی به طور معمول همه جا در همه زمان ها وجود دارد اما ما می‌توانیم خیلی از آن ها را کنترل کنیم یا خیلی ها را نشنیده بگیریم. این مسئله برای کسی که در روند بهبودی را طی می‌کند کمی دشوار تر است. چراکه همچین کسی گاهی به صداهایی توجه میکند که شاید قبلا اصلا متوجه انها نشده باشد. چنین صداهایی بسیار تحریک کننده هستند. بخصوص صدا ها در مراکز پزشکی.

حال به وجود چنین مشکلاتی آکوستیک خوب در طراحی شده در مراکز پزشکی می‌تواند به راحتی بیمار و کارکنان کمک کند و همچنین در روند بهبودی کمک فراوانی کند.

دقیقا چه مقدار صدا در مراکز پزشکی برای بیمار مزاحمت ایجاد می‌کند؟

در نظرسنجی های متعدد همیشه سروصدا جز پینج شمایات بیماران در مورد امکانات درمانی و بهداشتی بوده است. همچنین در این زمینه سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است که بیماران نباید بیش از 35 الی 40 دسی بل در طول بهبودی بیماری در اطراف خود داشته باشند. برای درک بهتر 35 دسی بل تقریبا با زمزمه دو نفر یا صدای فن در لپتاپ ها برابری می‌کند.

استراحت بدون صدا در بهبودی بیمار موثر است + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینک
استراحت بدون صدا برای بهبودی حیاتی است.

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

شاید با خود می‌گویید که این صداها اصلا بد نیستند یا خیلی بلند نیستند. حق با شماست اما فراموش نکنید صوت و صدا فرایندی پیچیده و نسبی است. در اینجا 3 فاکتور اصلی وجود دارد که به شما کمک میکند در صدا را در طراحی مرکز پزشکی خود مدیریت کنید.

1. بهبودی آرام و بدون صدا در مراکز پزشکی

اتاق های مختلف بر اساس اندازه ، شکل و عملکردشان به طور طبیعی به طرح های مختلفی نیاز دارند. برای مثال مناطق ریکاوری باید ساکت باشد و مهمترین مزیت این امر این است که بیماران می‌توانند راحت بخوابند. چه در طول شب یا فقط برای چند ساعت در یک اتاق ریکاوری. جلوگیری از انعکاس یا پنهان کردن فرکانسهای مختل کننده و همه اینها را می‌توان با مواد و چیدمان مناسب انجام داد.

2. زیاد صحبت کردن

حتما شما به عنوان پزشک یا جزوی از اعضای پرنسل از ارزش برقراری ارتباط صریح و واضح در محیط های پزشکی اطلاع دارید. با توجه به این مسئله، اهمیت زیادی دارد که فضاهایی را بوجود بیاورید که در آن مکالماتی بدون انتزاع و به راحتی انجام شود. اما محیط هایی که فاقد کیفیت صوتی مناسب و مکالمات ناهنجار هستند علاوه بر اختلال در روند بهبودی بیمار باعث افزایش میزان استرس در کارکنان نیز می‌شود و فقط باعث ایجاد صدا اضافی در مراکز پزشکی می‌شود. شما هم به عنوان صاحب یک مرکز پزشکی باید شرایطی را بوجود بیاورید که کارکنان به اندازه کافی برای انجام کارهایشان دسترسی داشته باشند تا از مکالمات اضافی و مزاحم جلوگیری شود.

نرم افزار های مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

ایجاد مکالمات سالم با بیمار ضروری و حیاتی است + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک
بعضی مواقع وجود ارتباطات واضح و حیاتی ضروری است

3. صدای پاک

وقتی نوبت به مدیریت صدا میرسد، همه مواد و تجهیزات با هم برابر نیستند. مثلا، لاستیک فوم ممکن است در کنسرت خوب کار کند. اما عایق سازی صدا در مراکز پزشکی بسیار دشوار است. به همین دلیل که تجهیزات عایق سازی شما نه تنها باید رو امواج صوتی به خوبی کار کنند، بلکه باید از استانداردها بهداشتی را رعایت کند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید

 


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


نحوه طراحی اتاق ویزیت پزشکی بیمار محور

3 مفهوم که باید برای طراحی داخلی مراکز پزشکی به خاطر بسپارید

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *