بیماری های رایج تغذیه و افزایش طول عمر

بیماری های قلبی ، سرطان ، چاقی و دیابت را به طور رایج، بیماری های (غربی) می نامند.زیرا موارد ابتلا به انها در کشورهای در حال توسعه بسیار کمتر از کشور های توسعه یافته غربی است.

بیماری تغذیه نادرست

در یک مطالعه در کشور چین مشخص شد که در بعضی مناطق این کشور،اساسا بیماری سرطان یا بیماری های قلبی وجود ندارند.در این مناطق به طور کامل از رژیم غذایی گیاهی استفاده میشد . در مقابل در نواحی دیگر ، تا 100 برابر افزایش در بیماری های مزبور مشاهده شد. در این نواحی ، رژیم غذایی به طور شدید مبتنی بر مواد حیوانی بوده است . در سراسر ایالات متحد، بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی شایع هستند . با در نظر گرفتن سن و ورزش ، گروه های بسیاری از افراد در مناطق وسیعی از کشور چین به ندرت دچار این بیماری ها میشوند که احتمالا علت ان استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات ، میوه وغلات کامل است .

غذاهایی که باعث درمان بیماری های ما میشوند

توصیه شده است که رژیم غذایی را فقط غذای گیاهی تشکیل دهند و از پروتئین ،فقط به عنوان ، چاشنی همراه با غذا استفاده شود . تا زندگی سالم تر و بیماری های کتری در اینده مواجه شویم.

چرا فرانسوی ها زندگی سالمی دارند

مشخص شده که افرادی که در کشور های فرانسه زنگی میکنند عمر طولانی تری دارند وحتی اگر چربی های اشباع شده ی بیشتری نسبت به امریکایی ها مصرف کنند میزان بروز بیماری قلبی در این کشور،کمتر از شمال امریکا است . علت این موضوع را موارد زیر دانسته اند:

1 کاهش مصرف کربوهیدرات عمل اوری شده وسایر غذاهای تفتنی .

 

2 تفاوت های ژنتیکی نژادی که موجب میشود چربی ها زیان کمتری به بدن این افراد وارد اورند.

 

3 زندگی در مناطق جنوبی با تولید حرارت کمتر به وسیله ی بدن همراه است و در نتیجه سرعت متابولیک،کمتر است که این موضوع موجب سلامتی میشود.

 

4 فرانسوی ها نسبت به امریکایی ها ، مقدار کمتری چربی ترانس مصنوعی مصرف میکنند.نشان داده شده است که این نوع چربی ها در هر گرم لیپوپرونئین بیشتری نسبت به چربی های اشباع شده دارند.

 

البته امار های جمع اوری شده به وسیله ی سازمان بهداشت جهانی در سال 1990تا 2000 نشان داده اند که میزان بروز بیماری های قلبی در فرانسه احتمالا کمتر از انچه حقیقتا وجود دارد تخمین زده شده و در واقع مشابه موارد موجود در کشور های همسایه است.

پاریس برج ایفل (بیماری)

سوءتغذیه چیست؟

سوء تغذیه عبارت است از مصرف ناکافی ، بیش از حد یا نا متعادل مواد غذایی.که باعث ایجاد بیماری میشود.

در کشور های توسعه یافته ، بیماری های ناشی از سوءه تغذیه ،اغلب در ارتباط با عدم تعادل تغذیه ای یا مصرف بیش از حد مواد مواد غذایی هستند.

تعداد افرادی که در اثر مصرف بیش ازحد دچار سوء تغذیه شده اند ،در سراسر جهان بیشتر است ، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، چالش حقیقی را در کشور های در حال توسعه بیشتر تغذیه ی ناکافی(به معنی فقدان مواد غذایی لازم برای رشد و حفظ اعمال حیاتی )تشکیل میدهد تاقحطی.

 

زندگی سالم

برای لذت بردن از سبک زندگی سالم، بین میزان دریافت غذا و سطح فعالیت روزانه خود تعادل ایجاد کنید! چگونه؟ تا جای ممکن غذای سالم انتخاب کنید; و بیشتر روزهای هفته، فعالیت های ورزشی داشته باشید. (بیماری)

خوراک مغز! ماهی، گردو، انواع توت و انواع میوه‌ و سبزیجات قرمز یا نارنجی رنگ را به بخشی از غذای روزانه خود بدل کنید. این غذاها سرشار از مواد مغذی هستند که مغز شما را سالم و جوان نگاه می‌دارند! بیماری

برای داشتن رژیم لاغری سالم وعده و میان‌وعده‌های غذایی سالم را انتخاب کنید; ورزش مورد علاقه خود را در برنامه روزانه جای دهید، به فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید، مشغول شوید; مانند کتاب خواندن و علاوه بر این‌ها استراحت کنید.

سلامتی شما در اولویت قرار دارد! مراقبت از سلامتی و بدن تاثیر مثبتی بر سلامت و زندگی خانواده شما دارد.

زندگی سالم با خانواده دوری از بیماری

نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

 

 

انچه که باید ورزشکاران درباره تغذیه بدانند

 

بهبود سلامت دهان و دندان برای بیماران مبتلا به آلزایمر یا اختلالات مرتبط (ADRD)

 

 

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *