چگونه پزشک بد را از پزشک خوب تشخیص دهیم ؟

پزشک خوب

پزشک خوب بودن کار سختی است ، به ویژه با توجه به وضعیت فعلی سیستم مراقبت های بهداشتی ما. اما برخی از پزشکان فقط خبر بدی هستند. و از آنجا که اکثر پزشکان امروزه دارای تحصیلات و مدارک قابل مقایسه هستند . و تعداد انها با توجه به شرایط کم و زیاد میشود.

در گذشته یکی از معیار ها پزشک خوب مرتب بودن وتمیز بودن به شمار میرفت و همینطور مطب پزشک،اما تشخیص یک پزشک خوب کار ساده ای نیست وبه ان خیلی باید توجه کرد.

پزشکی قدیم

1:به نگرش انها توجه کنید

اگر تشخیص دادید که یک پزشک بی تفاوت است یا مراقب نیست ، بهتر است از راه دور بروید. علائم هشداردهنده نگرش بد شامل سرد ماندن ، بی ادب بودن یا نادیده گرفتن نگرانی های شما است. پزشکان خوب خونگرم ، علاقه مند و درگیر هستند و برای احساس راحتی در شما وقت می گذارند. همچنین: مراقب درجه های شیک ، دفاتر یا کمپین های تبلیغاتی باشید. گاهی اوقات می توانند نگرش بد را استتار کنند.(پزشک خوب)

اهمیت رفتار پزشکی

 

2:هویت و مشخصات پزشک خوب

هویت و سابقه یک پزشک خیلی مهم است ;که باید شما به ان توجه زیادی داشته باشید .که ساده ترین راه پیدا کردن آن بخش جستجوی پزشک سازمان نظام پزشکی کشور است.

 

3: به خطاها/مشکلات توجه کنید

همه گاه و بیگاه اشتباه می کنند ، اما الگوی شلختگی ، مشکلات ارتباطی و خطاها نشان میدهد که در پشت صحنه چیزی در حال رخ دادن است. مشکلات یا اشتباهات کوچک ، مانند عدم پاسخگویی به تماس ها ، سفارش آزمایشات نادرست یا غفلت از به روزرسانی سوابق بیمار ، ممکن است در ابتدا یک مشکل بزرگ به نظر نرسد. اما ، یک سری اشتباهات کوچک بی دقتی این احتمال را افزایش می دهد ;که شما و بیمارانتان،در نهایت با عواقب یک اشتباه جدی و تهدید کننده زندگی روبرو شوید.

اشتباهات پزشکی

4:مراقب درمان بیش از حد باشید

پزشکانی که دائماً آزمایشات و روشهای غیرموجه را توصیه می کنند ، ممکن است از ادعای سوء رفتار ، بی تجربه ، از دانش پزشکی خود مطمئن نباشند یا به غرایز خود بی اعتماد باشند. هر دلیلی که باشد ، اعتماد به نفس بیمار را اکاهش میدهد و هزینه و ناراحتی اضافی ایجاد می کند. و اگر شما نظر دیگری از پزشک خود بخواهید، و یا اینکه درباره کار انها سوال کنید; پزشک ناراحت میشود.

داروها غیر موجه پزشکی

5:دانش منسوخ شده است

اگر پزشک درمانها و درمانهای قدیمی را توصیه می کند ، باید یک پزشک متخصص را پیدا کنید که بیشتر با آخرین پیشرفتهای پزشکی در ارتباط باشد. این امر به ویژه زمانی نگران کننده است .که پزشک با وجود شواهدی که ایمنی و اثربخشی آنها را تأیید می کند ، از آزمایش تکنیک های جدید و بهبود یافته خودداری کند. این که آیا پزشک مایل نیست از محدوده راحتی خود خارج شود یا در خواندن مجلات خود سرعت لازم را نداشته باشد ، این برای مراقبت های بعدی بیمار خوشایند نیست.

 

6:احترام بگذارید

از خود بپرسید آیا پزشک سابقه احترام به خواسته های بیماران را دارد؟ آیا پزشک، سعی می کند بیماران را بخار تحت فشار قرار دهد تا درمان های ناخواسته را دنبال کنند؟ آیا پزشک از تاکتیک های ترسناک برای راه خود استفاده می کند، یا می گوید “من به شما گفتم؟” آیا پزشک واقعاً به نگرانی های بیمار گوش می دهد ، به سوالات آنها پاسخ می دهد و اطمینان می دهد که بیمار وضعیت و برنامه درمانی او را درک می کند؟ آیا پزشک به زمان بیمار یا همکارش احترام می گذارد؟ اگر پاسخ به هر یک از این سوالات بله و نشان دهنده عدم احترام است ، از پزشک دوری کنید.

بسیاری از پزشکان از حجم کاری بیشتر ، منابع کمتر (پرسنل و سایر موارد) و افزایش فشار از سوی شرکت های بیمه و دارو به عنوان بهانه ای برای ارائه خدمات ضعیف به مشتریان استفاده می کنند. واقعیت این است که هیچ بهانه ای وجود ندارد. احترام گذاشتن هزینه ای ندارد و یکی از شرایط پزشک احترام گذاشتن به بیماران است.

پزشک خوب

7:به زمان شما اهمیت نمیدهد 

همه ما با این مورد زیاد برخورد داشتیم که پزشک دیرتر به مطب امده یا بیماران دیگر را در نوبت ما فرستاده است و حوقوق ما را پایمال کرده اند . یک پزشک خوب باید برای بیماران خود احترام قاعل باشد .

 

اهمیت زمان

 

نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتباهاتی که یک پزشک تازه کار مرتکب می‌شود

 

چند نکته برای افزایش حجم بیمار پس از همه‌گیری ویروس کرونا

 

 

 

منبع 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *