فضای سبز در کلینیک + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

فضای سبز در کلینیک

احتمالا شما در خانه‌تان گل و گیاه نگهداری می‌کنید. اما آیا به این فکر کرده‌اید که این کار را در کلینیک خودتان هم انجام دهید؟ افزودن گیاهان به فضای کاری شما ممکن است مزایایی فراتر از یک حس خوب برای بیماران، اعضای پرسنل و خود شما داشته باشد. افزودن فضای سبز به کلینیک شما گامی ساده برای ایجاد فضایی آرام و ایجاد آرامش برای بیماران است. از لحظه ورود بیمار به اتاق انتظار تا رفتن برای ویزیت، گیاهان می‌توانند به آرامش آن بیمار کمک کنند.این تسکین دهندگان استرس به بهبود رفاه اعضای پرسنل نیز کمک می‌کند.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

فضای سبز در کلینیک شما فقط فضای بهتری را ایجاد نمی‌کند. آن ها دارای مزایای سلامتی جسمانی هم هستند. گیاهان هوای کلینیک را به طور طبیعی تصفیه می‌کنند. این بدین معنی است که  آوردن فضای سبز به کلینیک خود باعث کاهش سموم و بهبود کیفیت هوا در کلینیک می‌شود. این مزیت به ظاهر ناچیز می‌تواند به همه کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنند. برای مثال: پرسنل را سرحال و شاداب نگه می‌دارند و از کسانی که به کلینیک مراجعه می‌کنند و ممکن است در برابر این سموم آسیب پذیر باشند، محافظت می‌کنند.

در این قسمت از مقالات دکتر کلینیک ما چند نکته را ذکر کرده‌ایم تا بفهمید چگونه فضای سبز متناسب با کلینیک خود ایجاد کنید.نور کافی برا نگهداری فضای سبز کلینیک + نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب دکتر کلینیک

روشنایی طبیعی

هنگام انتخاب گیاهان، لازم است که محیط زندگیشان را هم در نظر بگیرید. آیا کلینیک شما دارای نور طبیعی است؟ یا محدودیت خاصی دارد؟ گیاهانی مانند پول چین، برای فضاهای کم نور مناسب هستند. اما اگر به نور دسترسی دارید دامنه انتخاب شما گسترده تر می‌شود. مانند: کاکتوس و سایر گیاهان …

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

گیاهان آلرژی‌زا

بیماران شما وقتی به کلینیک شما می‌آیند انتظار یک تجربه راحت را دارند. برای کسانی که به گرده‌ها، علف‌ها و بعضی درختان واکنش الرژیک نشان می‌دهند، روبرو شدن با این گیاهان در کلینیک شما برایشان خوشایند نمی‌باشد. در نتیجه از انتخاب گیاهانی گه گرده تولید می‌کنند مانند: نخل‌های نر و برخی از گیاهان گلدار در فضای سبز کلینیک خود خودداری کنید. در بعضی مواقع تماس دست با ارکیده‌ها باعث عوارض پوستی می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید این گیاه را به فضای سبز کلینیک خود اضافه کنید، مطمئن شوید که از دسترس عموم دور باشد.نگهداری از فضای سبز در کلینیک + نرم افزار مدیریت جامع مراکز پزشکی دکتر کلینیک

مراقبت از گیاهان و فضای سبز در کلینیک

وقتیکه فضای سبز کلینیک خود را بوجود آوردید، وقتش است که از آن‌ها مراقبت کنید. برای مراقبت از گیاهان حتما نیاز نیست که متخصص باشید. کمی اطلاعات اولیه هم کافی است اما تحقیق درباره هرگونه گیاه ضروری و واجب است. زیرا هر گیاه نیاز های متفاوت خود را دارد. برنامه های کلیدی که باید به ان توجه کنید، برنامه آبیاری گیاهان، تعویض خاک و کود است.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.


رنگ سفید در مراکز پزشکی

بهترین پالت رنگ برای کلینیک من چیست؟

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *