8 راهی که پزشکان از خود محافظت میکنند + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

8 توصیه برای پزشکان تا از خود در برابر کرونا محافظت کنند.

همانطور که شما خواننده محترم میدانید ویروس کرونا در سراسر دنیا راه خود را برای نفوذ به تمام نقاط قابل سکونت پیدا میکند . این موضوع برای پزشکان مطب و کلینیک ها که بیشتر از هرکسی در معرض ابتلا به این بیماری هستند امری بدیهی است و همچنین امروزه جلوگیری از شیوع کرونا در مطب یا کلینیک امری بسیار ضروری است.

حال ما برای شما پزشک ارجمند 8 نکته را برای شما گردهم اوردیم تا بتوانید پیش از پیش از خود در مقابل این بیماری محافظت کنید.

1.شانس قرار گرفتن در مقابل این بیماری را برای خود و سایر بیماران به حداقل برسانید.

قائدتا هرچه از روبرویی با این بیماری فاصله بگیرید شانس ابتلا شما به این ویروس کاهش پیدا میکند. پس :

  • حتما به بیماران مبتلا به علائم عفونت تنفسی اطلاع دهید تا اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماریشان را رعایت کنند. مانند استفاده از ماسک چندلایه و یا چند ماسک به صورت همزمان.
  • حتما اقداماتی در مطب یا کلینیک خود انجام دهید تا به بیماران خود اداب سرفه کردن و رعایت بهداشت تنفسی و شستن دست ها اموزش داده یا یاداوری شود.
  • به بیمارانی که علائمی هرچند جزئی از خود نشان میدهند اجازه ندهید که در میان سایر بیماران منتظر بمانند. پس در صورت امکان محیطی قرنطینه مانند را برای انان فراهم کنید و انزوای ان ها و جلوگیری از شیوع ویروس مطمئن شوید و در صورت امکان به انها اولویت بدهید.
  • لوازم بهداشتی مورد نیاز مانند ژل یا الکل برای ضد عفونی کردن دست، دستمال کاغذی، سطل زبانه سالم و درب دار، ارائه ماسک به انهایی که ماسک ندارند، اتاق انتظار مناسب برای بیماران مشکوک و در صورت امکان جایگاهی برای شست و شوی دست برای بیماران فراهم کنید.
ضد عفونی کردن بیماران و محافطت از پزشکان در برابر کرونا+ بهترین نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

2. رعایت استانداردها

  • استفاده از تهویه هوای مناسب (به این صورت که هر بار بیمار مشکوکی را ویزیت میکنید باید هوای اتاق را عوض کنید یا اینکه حداقل شش بار در ساعت هوا را به طور کامل تهویه کنید.)
  • این نکته را فراموش نکنید که اگر شما امکانات لازم مانند اتاق قرنطینه، الکل برای ضد عفونی ، تهویه و … برای جلوگیری از شیوع این ویروس در مطب یا کلینیکتان را ندارید دلسوزی را کنار بگذارید و از پذیرش بیمار مشکوک به کرونا پرهیز کنید. او را به نزدیکترین مرکزی که تجهیزات مورد نظر را دارد ارجاع دهید. چرا که با این کار نه تنها شما خود را به خطر انداخته اید، بلکه مسئول بیمارانی که به این ویروس مبتلا نیستند هم هستید.

3. حفاظت شخصی

  • حتما به طور مداوم با استفاده از الکل یا ژل ضد عفونی کننده دست هایتان را ضد عفونی کنید و همچنین در صورت امکان دست هایتان را با اب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید. چراکه همانطور که خودتان میدانید هیچ چیزی نمیتواند جای اب و صابون را بگیرد.تست کرونا گرفتن از بیماران+ نرم افزار مدیریت جامع مراکز پزشکی دکتر کلینک
  • تمام کارکنان مطب و کلینیک شما باید همیشه از دستکش تمیز، لباس مناسب، ماسک تنفسی چند لایه مناسب و محافظ چشم یا شیلد استفاده کنند.
  • نکته مهم دیگری که شایان ذکر است این است که اگر وسیله قابل استفاده مجددی در محل کار خود دارید حتما بعد از برخورد با هر بیماری ان را کاملا ضد عفونی و تمیز کنید.
  • حتما به صورت دوره ای از خود تست کرونا بگیرید و همچنین در صورت امکان با اموزش پرسنل، بیماران مشکوک را از دیگر بیماران جدا کنید.

4. بیماران را مدیریت کنید

پارتیشن بندی مطب + نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینک

  • در صورت امکان از بیمارانی که ویزیت کرده اید بخواهید که حداقل تا 14 روز پس از ویزیت علائم و نشانه های بیماری خود را به شما گزارش کنند تا بتوانید بیماری را که در محل کار شما مبتلا شده باشد را شناسایی و درمان کنید.
  • دسترسی بیماران مشکوک را تا حد امکان به امکانات غیرضروری محدود کنید تا محیط به کمترین میزان الودگی خود برسد.
  • اگر بیماری مشکوک بین بیماران عادی مشاهده شد حتما انها را جدا کنید و به بیماران عادی پیشنهاد پیگیری هدفمند را بدهید.
  • همانطور که قبلا هم گفتیم حتما شرایط اموزش را برای بیماران و همچنین پرسنل فراهم کنید تا شما هم بتوانید فرهنگ سازی کنید.

5. مطب یا کلینیک خود را به یک مکان مهندسی شده تبدیل کنید

  • برای تفکیک بیماران اگر اتاق دیگری در دسترس نبود میتوانید از پارتیشن بندی استفاده کنید و بیماران را به صورت جداگانه و کاملا تفکیک شده به سمت خودتان هدایت کنید.
  • همچنین برای محکم کاری بیشتر بین مناطق مشترک بیماران مانند صندلی های انتظار فاصله ایجاد کنید یا پرده بین انها قرار دهید
  • به غیر از محیط کار خود باید در اتاق انظار هم تهویه ها و مکش های مناسب استفاده کنید به عبارتی از سیستم های مناسب حمل و نقل هوا (با جهت دهی مناسب، فیلتراسیون و …) استفاده کنید.

6. نظارت و مدیریت پرسنل بهداشت و درمان درمان بیمار

  • مدیر پرسنل باید دگیر هرگونه حرکت و تصمیم گیری برای نظارت بر پرسنل در معرض ویروس باشد و مدام علائم های موجود در پرسنل را زیر نظر بگیرد.
  • اگر پرسنلی حتی اگر کمی ناخوش و احوال بود سختگیری را کنار بگذارید و به او مرخصی دهید تا تجدید قوا کند. چراکه قبل از هرچیز برای مقابله با کرونا به یک بدن سالم احتیاج است.
+ نرم افزار مدیریت کلینیک طبیبانه

7. اموزش، اموزش، اموزش

در این مقاله سعی کردیم بر روی نکته اموزش تمرکز و توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که از هر اقدام دیگر مهم تر است و بیشتر از انچه که فکرش را بکنید میتواند بار های سنگین را از روی دوش شما بردارد.

  • کارکنان در زمینه جلوگیری از انتقال عوامل عفونی اموزش دهید و مدام انها را در این زمینه ها بروز نگه دارید.
  • پرسنل را در مورد کلیه تجهیزات محافظت شخصی اموزش دهید و هر کسی باید از نظر پزشکی تمیز، اموزش دیده و نسبت به تجهیزات ازمایشگاهی و تجهیزات حفاظت دستگاه تنفسی و … اشنایی کامل را داشته باشد.

8. شما عفونت را کنترل کنید

  • از تجهیزات پزشکی اختصاصی باید برای بیماران الوده استفاده شود و هرگونه تجهیزات غیر اختصاصی یا غیرقابل استفاده باید تمیز و ضد عفونی شود.
  • تمیز و ضدعفونی کردن محیط حتما باید به طور صحیح و مداوم انجام شود .
  • نکته اخر این مقاله این است که شما باید فرایندی را در محل کار خود ابدا کنید تا اعضا پرسنل با دیدن فرد مشکوک بتوانند به یکدیگر اطلاع رسانی کنند و از الوده شدن خود و دیگر بیماران جلوگیری کنند.

نکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *