چیت میل اصولی - نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

چیت میل اصولی در رژیم

در مقاله های قبلی راجبه اینکه چیت میل و چیت دی چیست توضیحاتی دادیم و سعی کردیم تا حد امکان این مفهوم را جا بندازیم و توضیح دهیم چیت میل برای چه کسانی مناسب است. حال قصد داریم چیت میل اصولی را به شما آموزش دهیم . چراکه هرچیزی اصولی دارد و باید طبق روال قانونی خود پیش برود. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید…

مقالات مرتبط:

1- چیت میل یا چیت دی؟

اغلب برای کسانی که رژیم غذایی با تقلب می‌گیرند این مسئله بوجود میاید که آیا بهتر است در برنامه غذایی خود چیت میل را جا بدهد یا چیت دی ؟  این یعنی شما می‌توانید هر روز که بخواهید یک روز کامل در هفته هرچیزی بخورید. اما ایا ترک برنامه غذایی معمول خود برای مدت طولانی درست است؟

همه چیز به انگیزه خود فرد بر می‌گردد. نقش اصلی این چیت ها تاثیر مثبت بر روان انسان است.

بیشتر بخوانید: خدمات شگفت انگیز طراحی سایت دکتر کلینیک

چیت دی ممکن است مضر باشد اما چیت میل باعث افزایش انگیزه می‌شود.

گاهی اوقات پایبند بودن به یک رژیم غذایی سخت بسیار دشوار است و این احتمال که مثلا در روز یکشنبه بتوانید در یک وعده چیت میل کنید انگیزه خوبی به فرد می‌دهد. اما اگر شما چیت دی داشته‌باشید، ممکن است تمام تلاشی که تا کنون کرده‌اید از بین برود. چون با اینکار شما یک روز کامل دارید غذاهای پرکالری می‌خورید و صد البته بعد از چنین روزی برگشتن به برنامه رژیمی خود کار سخت‌تری خواهد بود.

بنابراین سعی کنید فقط به یک وعده غذایی پرکالری به رژیم خود اضافه کنید، مثلا روز چهارشنبه برای نهار کباب کوبیده بخورید و روز یکشنبه نیز صبحانه شیرینی بخورید تا انگیزه شما در برای رژیم بیشتر و خواسته وسوسه‌هایتان برآورده شود. در ضمن وعده های چیت میل باید اصولی باشد. بیشتر مردم فکر میکنند “من همه چیز را میخواهم یا هیچ چیز”. بنابراین، یافتن مرز بین پرخوری و چیت میل ممکن است دشوار باشد.

چیت میل اصولی و پرهیز از چیت دی - نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک

نتیجه : بنابراین سعی کنید که به جای چیت دی از چیت میل استفاده کنید و از پرخوری در یک روز کامل پرهیز کنید.

نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک را بیشتر بشناسید

2- قانون 90/10

حتما در دیگر زمینه ها مانند برنامه ریزی و کسب و کار نام این قانون را شنیده اید. این قانون اساسا به این معنی است که 90% مواقع باید طبق برنامه غذایی خود غذا بخورید و 10% اوقات می‌توانید هر وسوسه ای را عملی کنید.خوردن چیت میل به این روش هیچ ضرری به رژیم و تلاش‌هایی که تا به امروز کرده‌اید نمی‌رساند.

اولین چیزی که باید درباره این قانون درک کنید. این است که این چیت میل است نه چیت دی. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از یک برنامه غذایی پیروی کنید که از پنج وعد غذایی در طول روز کمتر است. چیزی حدود 35 وعده در هفته خواهید داشت که اگر این قانون را روی آن پیاده سازی کنیم در هفته حداکثر 3 الی 4 وعده غذایی میتوانید چیت میل داشته‌باشید. پس رژیم گرفتن هم آنقدر ها هم سخت نیست.

چند نکته بیشتر در مورد چگونگی تکمیل برنامه غذایی خود با چیت میل و چیت میل اصولی:

  • غذا بخورید تا وقتی که سیر شوید، نه تا زمانی که سیر شوید.
  • اگر بعد از غذا احساس گرسنگی کردید، 20 دقیقه صبر کنید.
  • از آبرسانی کافی اطمینان حاصل کنید.
  • به خود اجازه ندهید گرسنگی بکشید.
  • چیت میل مورد علاقه خود را با یک دوست به اشتراک بگذارید.
  • در آرامش و به اندازه غذا بخورید. هنگام راه رفتن یا کار غذا نخورید.
  • اجازه ندهید چیت میل به چیت دی تبدیل شود.
  • نگران نباشید و از یک چیت میل لذت ببرید. فعالیت بدنی می تواند کالری های اضافی را به سرعت بسوزاند.

برای دیدن منبع این مقاله کلیک کنید


نرم افزار مدریت مراکز پزشکی دکتر کلینیکنکته مهم: یکی از پر اهمیت ترین نکات در پیشرفت خدمات پزشکی یک جامعه، همگام سازی آن با جامعه مدرن امروزی است. این جامعه میگوید:

((دیگر کاغذ بازی در زندگی انسان جایی ندارد و باید خود را با فناوری های الکترونیکی وفق دهد.))

اگر شما یک پزشک هستید، حتما مطب خود را با نرم افزارهای مدیریت مراکز پزشکی دکتر کلینیک مجهز کرده و یک بار برای همیشه از شر کاغذهای دردسرساز و مدیریت وقتگیر کلینیک و مطب خلاص کنید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *